Szkoła paralotniowa
Tradycja Szkoły Paralotniowej „ALTI” sięga 1994 roku. Powstała ona w Międzybrodziu Żywieckim, gdzie znajduje się znane już od czasów międzywojennych szybowisko. Korzystało z niego wielu pilotów zarówno z Polski, jak i z zagranicy, aby szkolić się w lotach górskich. Doskonałe warunki do uprawiania sportów lotniczych, a także przepiękne położenie w Beskidzie Małym na zboczach słynnej góry Żar (761 m n.p.m.), przy brzegach Jeziora Żywieckiego i Międzybrodzkiego gwarantują miłośnikom lotów niezapomniane chwile.
Ośrodek oferuje szkolenia – Etap I i Etap II, a także szkolenia doskonalące dla pilotów. Przyszli paralotniarze mają okazję uczyć się pod okiem oddanych instruktorów w terenie górskim, który zdecydowanie różni się warunkami atmosferycznymi od warunków panujących na terenach nizinnych. Zajęcia praktyczne w terenie oraz wykłady dotyczące sprzętu i wyposażenia, jak i sytuacji awaryjnych podczas lotu prowadzone są przez doświadczoną pilot i instruktor Tamarę Dudek. Pozostałe zagadnienia teoretyczne przybliżane są przez wykwalifikowaną kadrę instruktorów szybowcowych. Szkoła współpracuje także z takimi instruktorami i zawodnikami jak: Paweł Faron, Tomasz Krzysztof i Adam Rdzanek. Loty tandemowe prowadzi zawodnik Paralotniowej Kadry Narodowej, wychowanek szkoły – Jacek Górski.
Szkoła Paralotniowa „ALTI” S.C. wpisana jest do Rejestru Podmiotów Szkolących Urzędu Lotnictwa Cywilnego pod numerem 291RPS-04/2019, w zakresie szkolenia do Świadectwa Kwalifikacji Pilota Paralotni (PP), do uprawnień dodatkowych wpisywanych do tego świadectwa oraz uprawnień dodatkowych wpisywanych do osobistego dokumentu praktyki lotniczej pilota.
Więcej: http://www.alti-paralotnie.pl/
SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO SKORZYSTANIA Z NASZEJ OFERTY OBOZÓW PARALOTNIARSKICH.
Na górze znajdują się trzy startowiska – Południowe (S), Północne (N) oraz Zachodnie (W). Lądować można na łące w Kozubniku (przy starcie na północ) oraz Lądowisku Południowym (dla startów na południe i zachód). Trzeba jednocześnie pamiętać, że Lądowisko Południowe wchodzi w skład lotniska – należy zatem przestrzegać jego zasad.
Szeroka łąka o łagodnym pochyleniu to charakterystyka Startowiska Północnego. Z lewej strony przebiega tor, dlatego najlepiej rozłożyć się w centralnym punkcie, oddalając się od ogrodzenia często przyciągającego glajty startujących. Prawa granica łąki to natomiast ogrodzenie zbiornika i jego zabudowy.
Start nie jest trudny. Mogą odstraszać drzewa znajdujące się na końcu łąki, jednak zakładając, że start i bieg są poprawne, paralotnia wzbije się na wystarczającą wysokość, żeby przelecieć nad nimi. W przypadku jakichkolwiek kłopotów, ponieważ startowisko jest rozległe, będzie sporo miejsca na przerwanie startu.
Startując w kierunku północnym, najlepiej wylądować na łące w Kozubniku. Choć podejście do lądowania nie jest wymagające, trzeba pamiętać, że pojawiają się na tym obszarze turbulencje. Również należy wziąć pod uwagę rowy melioracyjne, których jest pełno w okolicy.
Startowisko Zachodnie jest zdecydowanie trudniejsze niż Startowisko Północne. Trzeba zdecydowanie uważać na drzewa znajdujące się w pobliżu. Powinno się przede wszystkim zadbać o odpowiednią prędkość.
Najlepiej startować prosto na zachód lub z odchyłką południową. Nie należy natomiast kierować się w stronę północną. Wiatr wiejący z północnego-zachodu jest niebezpieczny. Przed startem warto skonsultować się z lokalnym pilotem.
Ze Startowiska Południowego można startować przy słabym wietrze. Trzeba jednak być ostrożnym – z prawej strony znajdują się latarnie, z lewej ogrodzenie toru kolejki.
Jeśli warunki nie pozwalają na start ze Startowiska Południowego, można skorzystać z półki, która zlokalizowana jest na stoku narciarskim. Startowanie jest łatwiejsze, choć trzeba uważać na linie wysokiego napięcia.